The Coalition for Music Education Announces the Winners of The Tune Up: Student Songwriting Contest

The highly anticipated The Tune Up: Student Songwriting Contest has officially concluded, celebrating the incredible musical talents of young Canadian songwriters in three age categories: Junior, Intermediate, and Senior. The contest, which seeks to showcase and nurture the creativity and passion of student songwriters, has recognized outstanding individuals for their exceptional contributions to music.
After weeks of submissions and a rigorous judging process, we are thrilled to announce the winners in each category:
Junior Category
Winner: Carlyle Grade 6 Students
The Carlyle School
‘The Things You Love’
Intermediate Category
Winner: Elysha Morrison, Sierra Rodriguez, Laritza Alvarez
St. Joseph Catholic Elementary School
‘Hey Mama’
Senior Category
Winner: Rowan Dixon-McCoy & David Cadogan-Blackwood
Guelph Collegiate Vocational Institute
‘Spatula Tarantula’
“We are so proud of all the participants who poured their hearts into this contest,” said Stacey Sinclair, the Executive Director of The Coalition for Music Education. “The talent displayed by these young songwriters is nothing short of inspiring, and we are excited to give them a platform to share their voices and creativity with the world.”
In addition to receiving recognition for their achievements, the winners will receive various prizes including experiential learning opportunities for their whole classroom. Prizes include a Metalworks Institute Online Scholarship, Creative Workshop at Metalworks Studios, Mentorship opportunities with Music Industry Professionals courtesy of SoundsUnite Canada.
Their winning songs will also be featured on our MUSIC MONDAY online broadcast, website and social media channels.
The Tune Up: Student Songwriting Contest is designed to encourage the next generation of songwriters to develop their skills, showcase their talents, and express themselves through music. By offering a platform for these young artists, the contest hopes to foster creativity and learning, and provide them with the tools and support they need to continue pursuing their musical aspirations.
For more information about the contest, please visit www.coalitioncanada.ca and join us on Music Monday as we share the winning songs.
The Tune-Up Student Songwriting Competition is in partnership with SoundsUnite Canada, Metalworks Institute, and Metalworks Studios, and is supported by Yamaha Music Canada, Long & McQuade Musical Instruments, Canadian Music Educators Association, and the CMIEC.
About the Coalition for Music Education in Canada
The Coalition for Music Education in Canada exists to raise awareness of the vital role music education plays in our schools and the profound benefits music engagement brings to individuals and communities. Quality music education is a cornerstone of a well-rounded education, nurturing creativity, enhancing academic performance, building emotional resilience, and fostering social connection.
---------------------------------------
La Coalition pour l’éducation musicale est fière d’annoncer les lauréats d’Accords à cœur, le concours étudiant d’écriture de chansons
Accords à cœur, le concours étudiant d’écriture de chansons vient de se conclure. Célébrant le talent exceptionnel de jeunes auteurs-compositeurs canadiens dans trois catégories (Junior, Intermédiaire et Sénior), ce concours vise à cultiver et mettre en valeur la créativité et la passion des élèves qui pratiquent l’écriture de chansons.
Au terme d’un processus de soumission et d’évaluation de plusieurs semaines, nous sommes heureux d’annoncer les lauréats dans chacune des trois catégories :
Catégorie Junior Lauréats :
Les élèves de 6e année de l’école Carlyle
École Carlyle
The Things You Love
Catégorie Intermédiaire Lauréates :
Elysha Morrison, Sierra Rodriguez et Laritza Alvarez
École primaire catholique St. Joseph
Hey Mama
Catégorie Sénior Lauréats :
Rowan Dixon-McCoy et David Cadogan-Blackwood
Guelph Collegiate Vocational Institute
Spatula Tarantula
« Nous sommes immensément fiers de tous les participants qui se sont donnés à fond dans le cadre de ce concours », affirme Stacey Sinclair, directrice exécutive de la Coalition pour l’éducation musicale. « Le talent dont témoignent ces jeunes auteurs-compositeurs est profondément inspirant, et nous sommes heureux de leur offrir une plateforme leur permettant de faire entendre leurs voix et de partager leur créativité avec le reste du monde. »
En plus de la reconnaissance de leurs réalisations, les lauréats recevront des prix d’apprentissage expérientiel qu’ils pourront partager avec les autres élèves de leurs classes, y compris une bourse d’études en ligne du Metalworks Institute, des ateliers de création à Metalworks Studios, ainsi que des possibilités de mentorat auprès de professionnels de l’industrie, gracieuseté de SoundsUnite Canada.Les chansons primées seront également diffusées en ligne, sur le site Web et sur les réseaux de médias sociaux de LUNDI EN MUSIQUE.
Accords à cœur, le concours étudiant d’écriture de chansons vise à encourager la prochaine génération d’auteurs-compositeurs à s’exprimer par le biais de la musique, à développer ses compétences et à faire rayonner son talent. En offrant une plateforme à ces jeunes artistes, le concours cherche à cultiver la créativité et l’apprentissage, et à offrir les outils et le soutien qui leur permettra de poursuivre leurs aspirations musicales.
Pour plus de renseignements au sujet du concours, visitez www.coalitioncanada.ca et retrouvez-nous à l’occasion de Lundi en Musique, alors que nous diffuserons les trois chansons primées.
Accords à cœur, le concours étudiant d’écriture de chansons est le fruit de partenariats avec SoundsUnite, le Metalworks Institute et Metalworks Studios, et reçoit le soutien de Yamaha Music Canada, de Long & McQuade Musical Instruments, de l’Association canadienne des musiciens éducateurs et du CMIEC.